zondag 20 maart 2016

Workshop houtsnijwerk en afdrukken

Hallo redactie van de Elshofbode,
Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie 45-jarig jubileum!

27 febr: Ik vraag jullie aandacht voor het volgende:

Een jaar geleden heb ik deelgenomen aan een workshop van houtsnijwerk t.b.v. de kinderen van Uganda. Dat was een heel interessante avond. Hoewel ik helemaal niet creatief ben op gebied van handarbeid kwamen er verrassende resultaten uit. Het werd georganiseerd op de zolder van het bedrijf van onze
dochter Wendy. Haar vriendin Andy Scholten organiseert via een stichting zulke workshops en verkoopt de kaarten, die afgedrukt zijn van houtsnijwerken, die Fred Mutebi heeft gemaakt. De gelden hiermee verkregen gaan regelrecht naar de kinderen van Uganda. 



Fred Mutebi is bereid een workshop hier in Wijthmen te geven voor dit goede doel. Misschien bestaat de mogelijkheid dit in "De Elshof"te realiseren. De kosten waren toen Euro 25,00 incl. het hout, de inkt en het papier, dat hiervoor nodig is.
Mocht hiervoor belangstelling zijn dan hoor ik dit graag! Hierbij stuur ik een paar afdrukken van de resultaten met een bijbehorende uitleg, waarvoor het geld gebruikt word.

Eventuele opgaven kunnen bij mij worden gedaan!

Gr. Bep Spijker
    Veldhoekweg 19
    8026 PK Zwolle (Wijthmen)
    Tel: 0529-401286 of 06-22867982


Maar het staat inmiddels gepland!


De workshop is gepland op vrijdag, 3 juni 2016. Er is plaats voor 10 of 12 deelnemers. De datum moest worden vastgesteld i.v.m. met de grote hoeveelheid workshops, die door hem moeten worden gegeven.) Dit kan waarschijnlijk gedaan worden in de kantine van HET Kultuurhuus te Wijthmen.



De kosten hiervoor zijn Euro 25,00. (incl. plankjes hout, inkt en papier)



Voor de duidelijkheid: Het lijkt op linoleum afdrukken, maar dan uitgehold met gutsen op plankjes hout. Ik heb dit een paar jaar geleden gedaan in Deventer.en er erg van genoten.



De workshop zal ongeveer drie uren duren.


Groetjes! Bep Spijker

(website www.fredmutebi.org t.b.v. kinderen van Uganda. Website www.kinderenvanuganda,nl


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten