zondag 20 september 2015

Het Olde Dalfser Heufeest

Hoi, ik ben Wammes Pelt en ze noemen mij de dorpsgek van Herfte.

Laatst kwamen er een paar mooie mevrouwen en mijnheren op een trekker langs met een briefie.


Ze zeijen dat Drikus van Gait en Annegie van het Achterhuus en Agaath van Gradus en Hennegie Overspoor 



tijdens het Olde Dalfser Heufeest ginge trouwen en dat ik ook mocht komen.

Nou, dat was een allemachtig mooi feest. Er waren heel veel mensen, een fotograaf, en familie van ver weg en getuuge en nog veel meer.
Iedereen had zijn zondagse kleren aan en ik ook natuurlijk!



Meneer de kaplaan heeft mooie dingen over ze verteld en toen krege ze ringen.
Ze mochten ook nog een kussie geven.



Toen zijn we allemaal op de foto gegaan en hebben we in de feestzaal allemaal kadootjes gegeven. Groente en brandhout en lekkere drankjes en mooie zakdoekjes en er was er een die een levende kip gaf. 



Er was krentewegge en lekkere dingen. Iedereen had heel veel plezier.
Ook hebben we nog op de muziek gedanst. Dat was ook leuk.

Ik ben heel laat naar bed gegaan en het leuke was dat het helemaal niks kostte.
Doordat we gewonnen hadden bij de Grassparty hoefde we geen cent te betalen.
Het was een toffe avond en de trouwerij was allemaal goed geregeld.

Ik vond het heel fijn dat ik er ook bij mocht zijn!

Uwe Wammes


Geen opmerkingen:

Een reactie posten