zaterdag 14 juni 2014

VERTREKKENDE EN KOMENDE VOORZITTER STICHTING DE ELSHOF

Beste dorpsgenoten,

Een goede zes jaar geleden zijn wij vanuit Zwolle-Zuid verhuisd naar Wijthmen. Landelijker wonen met meer natuur bracht ons hiernaartoe.
Hier wonende kwamen wij erachter, dat Wijthmen een warme gemeenschap is waar men nog veel oog heeft voor elkaar en waar men elkaar helpt.
En, als het kan, help je zelf ook mee door middel van vrijwilligerswerk. Zo helpt Irma mee in de organisatie van het Sportgala, maakt Anouk de snoepzakjes voor de kantine en werd ik vijf jaar geleden voorzitter van de Stichting De Elshof. In de stichting wordt door de sportverenigingen en Plaatselijk Belang samengewekr om het beheer en de exploitatie van de Elshof (Kulturhus) zo optimaal mogelijk te laten verlopen met al haar vrijwilligers. Het is me opgevallen, dat die samenwerking echt harmonieus gaat en dat een ieder begrip heeft voor elkaars standpunten zodat je ook echt aan samenwerken toekomt!
Na vijf jaar is het goed als er nieuwe energie in de stichting komt en ik vind het prettig dat Koen Nijmeijer die rol kortgeleden van me heeft overgenomen.
Ik wil een ieder meer dan hartelijk bedanken voor de samenwerking en wil nu Koen even de ruimte geven om zich voor te kunnen stellen als nieuwe voorzitter.

Met warme groet,
Toine van Laarhoven


Beste mensen,

Allereerst wil ik Toine heel hartelijk bedanken voor de tijd en de (zakelijke) deskundigheid, die hij in de afgelopen jaren in de Elshof (Kulturhus) heeft gestoken. Je moet wel een beetje durven en ook nog zin hebben om als nieuwe inwoner van ons mooie dorp aan een bestuursfunctie te beginnen, maar Toine heeft dat met veel enthousiasme en professionaliteit gedaan. En op zijn tijd is een frisse kijk op de gang van zaken in Wijthmen heel gezond.
Ik kan Toines woorden over harmonie en begrip alleen maar onderstrepen. Ikzelf ken Wijthmen natuurlijk van binnenuit, en ik was reeds eerder bij het bestuur van deze stichting betrokken, maar het is me sinds 1 april, toen ik de voorzittershamer van Toine overnam, toch weer in positieve zin opgevallen hoeveel vrijwilligers (van jong tot oud) zich eigenlijk wel niet inzetten, op wat voor manier dan ook, voor onze gemeenschap in het algemeen en de sportverenigingen en het Kulturhus in het bijzonder. Op een harmonieuze en constructieve manier. De gemeenschapszin in Wijthmen heeft nog niets aan kracht ingeboet. Integendeel.
Zo zijn we als stichtingsbestuur blij om Femke Wienen te mogen begroeten als nieuw bestuurslid. Zij neemt de taken over van Marietta Teusink-Klink. We vinden het natuurlijk heel jammer, dat Marietta is gestopt, maar het is illustratief voor haar, dat zijzelf een goede opvolgster heeft aangedragen.

Hartelijk, Koen Nijmeijer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten